randxmstories

Direktlänk till inlägg 29 november 2014

Jane Doe: Kapitel 3

Av Gabbi - 29 november 2014 23:59

 

När vi kom till huset släppte han av mig och lastade av sakerna och parkerade sedan i garaget. Jag låste upp huset och gick in med alla varor. Jag lastade av allt i köket på köksbänkarna och började plocka upp maten. När jag stod och höll på med att packa upp kom Zack in och sa att jag inte behövde göra detta så han skickade mig istället upp till sovrummet för att lägga in mina nya kläder. När jag packade upp alla kläder så kollade jag hur mycket de faktiskt kostade. Jag kunde räkna ut att summan på alla mina kläder var ungefär 1300 kronor vilket var mer än jag trodde. Sedan köpte han ju andra livsmedels saker också. Hur mycket pengar har han egentligen..?


Jag hade packat upp alla kläder och lagt de på sängen medans jag tittade runt lite för att se om jag kunde klura ut hur han har så mycket pengar. Jag rotade runt lite i hans garderob där jag såg några konstiga flaskor med ljusblåa vätskor i. Jag tog tag i en och precis när jag reste mig upp hörde jag Zack gå upp för trappan. Jag skyndade mig och gömde den lilla flaskan i min bh och stängde garderoben tyst. Jag tog sedan tag i det första plagget när Zack öppnade dörren. Jag la plagget i den gula byrålådan som om ingenting hade hänt och han frågade om allt gick bra och om jag behövde hjälp. Jag sa att allt var lugnt och han gick sedan bort från dörren och nerför trappan. Jag pustade ut och var inte så nogrann när jag la resten utav plaggen i byrån. Jag stängde den med en hast och gick ut ur rummet.


När jag hade gått ner för trappan så skrek Zack: ”Gick det bra där uppe?” Och jag svarade med att allt gick perfekt och att jag skulle ut och ta en promenad. Han skrek då tillbaka att jag skulle vara tillbaka helst innan klockan 7 och jag tog på mig jackan, mina svarta kängor och gick ut. Efter jag hade kommit en bit bort från huset tog jag fram den lilla lappen igen:


 ”Jag hoppas att du hittar denna lappen för eller senare. Låt inte de ta dig, och absolut låt inte de läsa denna lapp. Om du läser denna lapp den 23 november eller innan finns det fortfarande tid. Sök upp mig. Du vet vart!

 

Ps. Åh vad jag saknar dig min käraste. Jag saknar dina varma andetag och dina rosröda läppar. Jag hoppas att det fortfarande är möjligt att ses efter detta.”

 

Vem är denna mystiska killen? Plöstligt slog det mig, kassörskan! Han hade ju sagt något som han visste något om mig! Jag gick tillbaka till huset och försökte göra mig så lite märkvärdig som möjligt. Jag hukade mig ner och kröp under garageporten som inte var helt stängd av någon anledning. Innuti garaget stod mopeden. Jag hade aldrig kört en innan men det kan inte vara så svårt tänkte jag. Efter hjälmen var på gick jag fram till öppningen av garageporten på sidan och tryckte på en knapp som gjorde att porten höjdes. Jag gick tillbaka till mopeden och satte mig på den. Därefter försökte jag komma ihåg hur Zack gjorde när han startade den och försökte härma det så gott som jag kunde. När jag hade fått stöd och var uppe på mopeden körde jag iväg med den. Det var faktiskt inte allt så svårt som det såg ut och det var friskt att köra med vinden mot sig.  Jag tänkte hårt på vilka vägar Zack hade tagit och var han hade svängt. Höger, rakt fram, vänster sen var det höger. Jag gjorde alla svängningar och kände att platsen var bekant. Sedan var det vänster, och rakt fram så kommer man till affären. Jag rusade in och höll nästan på att tappa hjälmen jag bar på. Jag såg att kassörskan var påväg mot bakvägen där personal går ut. Jag sprang efter så fort jag kunde och han lyckades se mig i glimten av hans öga. Han vände sig om tillräckligt snabbt för att fånga mig i all världens hastighet. Han såg på mig med en frågande blick sedan var det som att han förstog och viskade till mig: ”Håll dig nära mig så kommer allt att gå bra. Jag ska inte låta dig komma i hans händer igen. Jag lovar.”


Igen?! Vänta har detta hänt flera gånger innan.

- Vänta vad menar du med igen?

- Jag berättar mer när vi är framme. Följ med mig bara. Lita på mig.


Jag kände att mitt hjärta pulserade snabbare än vad det hade gjort innan och jag tittade på klockan för att lugna mig. Då kom jag ihåg att jag hade en överraskning hos Zack! Klockan hade blivit 18:56 och han väntade nog på mig.


- Släpp mig! Jag måste gå!

- Nej! Jag kan inte låta dig bli lurad igen, jag kan inte låta de ta dig en gång till. Du måste lita på mig, du måste lova att du stannar med mig! Vad som än händer!

- Vänta.. ”Låta de ta mig” Jag känner igen det någonstans.


Jag stannade och vecklade upp lappen som jag hade hållit så hårt i så den hade blivit skrynkligare. Jag läste den en gång till och sedan visade jag den för honom. Han hade hållit andan så länge men när han fick läsa lappen andades han ut för första gången.


- Så du fick den.

- Vet du vem det är som har skrivit den?

- Såklart vet jag det. Jag är släkt med honom, mest är jag bara budtjänst men som jag sa innan: jag berättar ALLT när vi kommer fram.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alrighty then! Kapitel 3. Jag är ledsen att jag inte har uppdaterat denna bloggen eller denna novellen/romanen vad man nu vill kalla detta för. Jag har faktiskt skapat en annan blogg, en personlig som då är "celesticay.bloggplatsen.se", och sedan har jag inte kommit på vad jag hade kunnat ha som bra fortsättning till var jag slutade och detta kapitlet kanske inte är så långt som ni vill ha det men jag försöker. Iallafall, hoppas ni gillar detta kapitlet och vi ses snart med nästa. Ciao!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gabbi - 2 december 2014 23:41


  Jag satt som förstenad och kunde inte röra en enda muskel efter Chase hade berättat allt. Killen vid kassans namn var Chase. Av vad han sa var jag tydligen tillsammans med en annan kille, hans bror, som då heter Carlton och eftersom att jag vald...

Av Gabbi - 26 november 2014 22:45


  - 16h senare -   - Hahaha, men jag är seriös! Vi kan kalla dig Jane Doe, för att.. - ..Det är benämningen på en okänd person, jag vet.   Vi hade diskuterat i ungefär 1 ½ timme om vad vi kunde kalla mig. Så jag hade legat på hans ben he...

Av Gabbi - 24 november 2014 20:15

Jag vaknar upp på hård och kall asfalt täckt utav snö. Hur länge har jag legat här, var är jag och vad heter jag?!  Jag reser mig upp och ramlar nästan ner med huvudet mot marken. En lapp ramlar ut ur ena fickan  och jag böjer mig ner för att ta up...

Av Gabbi - 26 juni 2014 15:50

Hejhej, jag tänker att sluta skriva kapitel på cliché love story för att jag känner mig inte inspererad att fortsätta med den berättelsen. Jag kommer istället att börja en ny, som är lite mer spännande. Jag har en idé vad den ska handla om så vi får ...

Av Gabbi - 24 juni 2014 12:49

Rebecca: I sängen låg jag hela kvällen och skrev med Isaac, vi ställde massa frågor till varandra. Det var min tur att fråga så min fråga till honom var: "drömtjej? <3" Det svaret han gav mig blev jag så glad över. Han skrev " Om jag ska vara hel...

Ovido - Quiz & Flashcards