randxmstories

Direktlänk till inlägg 20 juni 2014

[ Kapitel 5: Cliché Love Story ]

Av Gabbi - 20 juni 2014 21:39

Rebecca:
Lea följde med mig hem när vi hade kommit tillbaka till skolan. Mamma hade köpt varsin glass till oss när vi kom hem. Mamma gick fram till oss o höll i två daim. 


- Tack sa jag och Lea.


"Pling pling" 
Hördes det från dörren. Jag sprang fram och öppnade, där stod Aaron och Isaac. De frågade om vi ville komma ut. 

 

- Visst, sa jag och Lea samtidigt. 
Vi tog på oss skorna och höll i daimen som vi inte hade öppnat än.
- Jag går ut skrek jag från hallen.


Vi alla gick och satte oss någonstans på några bänkar nära en gammal lekplats. 
Vår glass hade vi ätit upp på vägen dit.
Det blev helt tyst. 


- Så vad ska vi göra då? 
- Vi kan köra sanning eller konka, föreslog Aaron. Alla ville det, Aaron fråga mig först, jag sa konka.
- Hmm. Krama Isaac. Han tittade på mig och gav mig ett litet elakt leende.
Jag blev varm i hela kroppen men jag ville krama han, jag visste inte att jag hade några sådana känslor för honom men jag gjorde det. Det va lite pinsamt, det var första gången lixom, men kunde inte säga nej.

 

Isaac:
Hon kramade mig, hon lukta såå gott. Pirrade lite i magen, första gången.. de måste jag verkligen göra om. Så mysigt tänkte jag. 
Rebecca frågade mig:


- Sanning eller konka Isaac?
- Sanning..


Vad skulle hon fråga på sanning va min tanke direkt..
- Okej, ehm.. Vad tycker du om mig? 
- Jag känner inte dig så mycket , men du verkar som en snäll, söt och snygg tjej. 


Efter några timmar så var jag hemma igen. Jag la mig i sängen på mitt rum och satte på en film. Det är ganska ljust ute så jag rullade ner rullgardinen. När filmen precis hade börjat kom Erica in i mitt rum, jag sa till henne att gå, så hon gick igen.

 

-Nästa Dag-

 

 Rebecca:
Jag var ledig idag så jag satte mig vid datorn och lyssna på musik, loggade in på min Facebook och tittade igenom gamla bilder. En kommentar jag hade fått var från en gammal tant. Det var min min mormor som skrev "Grattis på födelsedagen", men det var förra året hon skrev det. Efter jag hade kollat igenom bilder, så loggade jag ut och skypade med min bästis Lea istället. Vi snackade om gamla minnen. 


- Jag ska bara på toa sa Lea.
- Okej gör du så. Sa jag


Det burrade i mobilen, jag trodde det var Isaac men det va Aaron. Aaron har varit min bästavän ända sen 2an typ och att få en ny killkompis som Isaac är det bästa tycker jag! 


- Jag är tillbaka hörde jag någon säga.


Vi skypade i nästan 2 timmar sen skulle hon åka någonstans.

 

Isaac: 
Erica gick in och väckte mig så tidigt, jag var trött och ville ha sovmorgon! 


- Erica gåå, gå ut från mitt rum! Sa jag tröttsamt.


Hon fortsatte att hålla på med mig, jag tog tag i henne och bar ut henne i soffan sen gick jag in o la mig i sängen. Jag somna om ett litet tag sen vakna jag igen. Jag gick till köket tog två mackor med smör och skinka, gjorde oboy och satte mig i soffan och slog på tvn.


- Imorgon ska vi äta pizza sa mamma och satte sig ner mitt emot mig.


Jag kollade på henne och nickade. Vi hörde ett gråtande skrik "maaammmaaa " 


- Erica skriker sa jag.


Mamma sprang mot toadörren snabbt


- Men lilla gumman, hur gick det här till? Hon hade klämt sig i dörren.

 
Hon kramade om Erica och tog med henne in till köket. 
Där satt jag och kollade ut när några tjejer gick förbi mitt hus. Sen vände jag blicken mot Erica.

 
- Ta på dig nu, vi ska till center syd sa pappa.


Jag sprang in i rummet tog på mitt ett par jeans och en tröja med något märke på. 

 

- Klar! skrek jag när jag gick utanför dörren.

 

Rebecca: 
Efter jag hade skypat tog jag på mig mitt gula favoritlinne och ett par boyfriendjeans med hål i. Mamma ropade på mig från köket där nere och jag gick ner. 


- Vi ska till blomsteraffären, du får följa med och välja blommor, vi måste göra lite fint på gården tycker jag sa mamma. 

- jaja okej, har ändå inget att göra. 


Ytterdörren öppnades och där stog pappa medans vi tog på oss skorna.


- Är ni klara nu? Vi måste åka.


Vi gick ut o satte oss i bilen.
När vi var framme gick vi in i blomsteraffären och där såg jag många fina blommor. Pioner fick mina föräldrar köpa som jag ville ha. Mamma och pappa köpte andra sorter också, ganska fina. 
Påväg hem gick vi in på Max, jag åt en liten hamburgare med pommes och satte mig vid ett bord. Plötsligt såg jag Isaac i kassan. Först vågade jag inte säga hej till honom men sen gick jag bara fram och sa:


-Hej Isaac och gav han ett leende.
Han vände sig om mot mig och sa 
- Hej Rebecca och lät glad i rösten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gabbi - 2 december 2014 23:41


  Jag satt som förstenad och kunde inte röra en enda muskel efter Chase hade berättat allt. Killen vid kassans namn var Chase. Av vad han sa var jag tydligen tillsammans med en annan kille, hans bror, som då heter Carlton och eftersom att jag vald...

Av Gabbi - 29 november 2014 23:59


  När vi kom till huset släppte han av mig och lastade av sakerna och parkerade sedan i garaget. Jag låste upp huset och gick in med alla varor. Jag lastade av allt i köket på köksbänkarna och började plocka upp maten. När jag stod och höll på med...

Av Gabbi - 26 november 2014 22:45


  - 16h senare -   - Hahaha, men jag är seriös! Vi kan kalla dig Jane Doe, för att.. - ..Det är benämningen på en okänd person, jag vet.   Vi hade diskuterat i ungefär 1 ½ timme om vad vi kunde kalla mig. Så jag hade legat på hans ben he...

Av Gabbi - 24 november 2014 20:15

Jag vaknar upp på hård och kall asfalt täckt utav snö. Hur länge har jag legat här, var är jag och vad heter jag?!  Jag reser mig upp och ramlar nästan ner med huvudet mot marken. En lapp ramlar ut ur ena fickan  och jag böjer mig ner för att ta up...

Av Gabbi - 26 juni 2014 15:50

Hejhej, jag tänker att sluta skriva kapitel på cliché love story för att jag känner mig inte inspererad att fortsätta med den berättelsen. Jag kommer istället att börja en ny, som är lite mer spännande. Jag har en idé vad den ska handla om så vi får ...

Ovido - Quiz & Flashcards