randxmstories

Direktlänk till inlägg 24 juni 2014

[ Kapitel 7: Cliché Love Story ]

Av Gabbi - 24 juni 2014 12:49

Rebecca:
I sängen låg jag hela kvällen och skrev med Isaac, vi ställde massa frågor till varandra. Det var min tur att fråga så min fråga till honom var: "drömtjej? <3" Det svaret han gav mig blev jag så glad över. Han skrev " Om jag ska vara helt ärlig nu så är du min drömtjej <3 " Jag blev chockad och det pirrade lite i magen, vad skulle jag skriva nu? Jag skrev till honom att han va min drömkille. Jag vet inte om jag menar det, kanske lite.. Vi har pratat i skolan, smsat och vi måste bara bli mer än vänner.

Isaac: 
Idag skulle jag träffa Rebecca själv. Lite nervös var man efter det vi hade skrivit men ändå kommer vi ha kul. Jag är hemma själv till 8. Nu va de bara några minuter kvar, jag fixade till mig snabbt och tog killparfym. Gott måste man lukta. Jag gick ut och gick mot gräsplanen där vi skulle mötas. Hon kom med ett vitt linne och jeans shorts. Vi sa hej och kramades. Efter en stund bestämde vi att vi skulle hem till mig, jag berättade att jag va hemma själv. Precis när vi hade kommit innanför dörren gick vi in på mitt rum. Rebecca satte sig ner bredvid mig på sängen och vi tittade på varandra. 

- Vad söt du är sa jag.
- Glöm inte bort dig själv. Sa hon

Det känns så bra att ha henne i närheten. Hennes personlighet, kropp, ansikte, allt är perfekt för mig. Jag tog henne närmare mig och kramade om henne en lång stund, det kändes lite som att vi var tillsammans men det är vi inte än..
 
Rebecca:
Första gången jag träffade han själv. Jag kände mig glad. Han kramade mig, så mysigt, vill verkligen ha han för mig själv. För mig är han perfekt. Vi myste i hans säng några timmar och titta på en film. Detta måste vi göra om tänkte jag för mig själv. Vi snackade ganska mycket om allt möjligt. Mamma ville att jag skulle komma hem senast vid 9/ halv tio så jag stannade kvar hemma hos honom. Vi både hörde att ytterdörren öppnades.

- Vi är hemmaa hörde jag någon säga. Det var hans föräldrar och lillasyster. Åh nej, vad ska jag göra, jag vill inte bli sedd såhär framför hans föräldrar. Han kunde se att jag fick panik och sa:
 
- Gå ut genom fönstret om du inte vill möta dem!
 
Jag öppnade hans fönster utan tvekan och hoppade på taket. Jag hoppade försiktigt ner och gick hemåt. 
 
Isaac: 
Dörren till mitt rum rycks upp och där står mamma. 
- Hej, jag tyckte jag hörde ett duns. Vad det du? 
- Hej, ja jag råkade fälla ner lampan sa jag förhastat.
- Är du okej, du verkar uppspelad.
- Jadå jag är okej. 
- Det är bra att du mår bra.

Efter mamma hade stängt dörren tog jag ett djupt andetag och ringde till Rebecca. 
 
-Nästa Dag-
 
Rebecca: 
Klockan var tidigt på morgonen när jag vakna nästa dag och jag kände hur det värkte lite i foten efter jag hade hoppat ut från Isaac's fönster. Jag låg kvar i sängen tills jag skulle äta frukost. Efter en halv timme gick jag ner i köket med min pyjamas tröja och shorts. 

- Vad tycker du om trädgården? Blev de fint? Sa mamma medans hon väntade på hennes kaffe skulle bli klart. 
- Ja de blev bra sa jag och gäspade stort. 

Ute hörde man hur regnet föll mot marken. Vilket dålig väder det var idag. 

- Då blir det att städa idag. Du kan dammsuga ditt rum tycker jag. 
- Jaja. 

Efter jag hade ätit klart gick jag upp på mitt rum och dammsög, bädda sängen och damma. När det va klart slängde jag mig i sängen, blunda och tänkte på det jag och Isaac gjorde igår.
 
Isaac:
Hela natten drömde jag om Rebecca. 
Idag skulle jag bara va hemma och chilla eftersom det regna och jag ville inte gå ut. Jag satte mig på sängen och spela gta 5 på tvn. Det var längesen jag spelade det. Halva dagen spela jag bara. 
 
Rebecca:
Efter jag hade ätit middag visade jag mina föräldrar hur det såg ut på mitt rum. 

- Du är duktig du sa mina föräldrar.
- Jag vet svarade jag.
- Mormor kommer på tisdag.
- Okej sa jag 

I mina tankar hade jag bara, Isaac , Isaac , Isaac. Vi har inte skrivit på hela dagen. Plötsligt ringer Aaron på Skype, jag skyndar mig och stoppar in hörlurarna sen svarar jag och säger hej. 

- Vi ringer upp Isaac sa han.
- Nej, vi kan ringa han sen.
- Okej, vi kan väl ringa om en halvtimme.
- Visst.

Aaron vet inte att vi är på g och jag är inte redo att berätta att vi är det heller. De gör inget om han får reda på det men det skulle bara vara så akward om han fick reda på det nu. Vi snackade länge sen ringde vi upp Isaac.
 
Isaac:
Jag snackade med Aaron och Rebecca jätte länge på Skype. Det var mest roligt. I nästa 3 timmar snackade vi bara, istället för att träffas. Men okej, jag orkade ändå inte gå ut.

- Ska vi alla träffas imorgon sa Aaron.
- Okej,.. Svarade jag och Rebecca samtidigt. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gabbi - 2 december 2014 23:41


  Jag satt som förstenad och kunde inte röra en enda muskel efter Chase hade berättat allt. Killen vid kassans namn var Chase. Av vad han sa var jag tydligen tillsammans med en annan kille, hans bror, som då heter Carlton och eftersom att jag vald...

Av Gabbi - 29 november 2014 23:59


  När vi kom till huset släppte han av mig och lastade av sakerna och parkerade sedan i garaget. Jag låste upp huset och gick in med alla varor. Jag lastade av allt i köket på köksbänkarna och började plocka upp maten. När jag stod och höll på med...

Av Gabbi - 26 november 2014 22:45


  - 16h senare -   - Hahaha, men jag är seriös! Vi kan kalla dig Jane Doe, för att.. - ..Det är benämningen på en okänd person, jag vet.   Vi hade diskuterat i ungefär 1 ½ timme om vad vi kunde kalla mig. Så jag hade legat på hans ben he...

Av Gabbi - 24 november 2014 20:15

Jag vaknar upp på hård och kall asfalt täckt utav snö. Hur länge har jag legat här, var är jag och vad heter jag?!  Jag reser mig upp och ramlar nästan ner med huvudet mot marken. En lapp ramlar ut ur ena fickan  och jag böjer mig ner för att ta up...

Av Gabbi - 26 juni 2014 15:50

Hejhej, jag tänker att sluta skriva kapitel på cliché love story för att jag känner mig inte inspererad att fortsätta med den berättelsen. Jag kommer istället att börja en ny, som är lite mer spännande. Jag har en idé vad den ska handla om så vi får ...

Ovido - Quiz & Flashcards