randxmstories

Direktlänk till inlägg 19 juni 2014

[ Kapitel 3: Cliché Love Story ]

Av Gabbi - 19 juni 2014 23:16

Isaac: 
Efter rasten hade jag matte och so sedan lunch. Till lunch var det min favoritmat! Pasta och skinksås. Jag satt och åt med Rebecca, Lea och en kille i klassen som jag hade blivit vän med . Han heter Aaron och verkar vara en snäll och bra vän. När jag hade ätit klart gick jag från bordet med mina nya kompisar. Vi gick ut för att spela fotboll, när vi kom ut spelade redan några killar i klassen så jag och Aaron fick va med och Rebecca och Lea ville inte va med så de satte sig på gräset under ett träd istället och tittade på. Jag gjorde ungefär 2-3 mål. Det är schyssta killkompisar på denna skolan tycker jag.

 

Rebecca: 
Medans jag och Lea sitter på gräset i skuggan så tittar jag på Isaac när han spelar fotboll, han är grym, redan gjort 3 mål tror jag. Själv gillar jag inte att spela fotboll. 
- Åh va kallt det är säger Lea och tittar på mig. 
- Det tycker inte jag och tittar när de spelar fotboll. 
- Kan vi inte gå in, snälla Becks?
- Nej inte nu. 


Jag tittar på henne och ser att dragkedjan är nerdragen. 


- Men Lea dra upp dragkedjan istället, då kanske du inte fryser lika mycket. 
- Okej, det hjälpte faktiskt lite.

 

Isaac: 


- Jag orkar inte spela mer säger han till Aaron och de andra killarna. 
- Kom så sätter vi oss hos tjejerna sa Aaron medans de andra killarna fortsätter att spela.


När jag kom fram till tjejerna satte jag mig på gräset. De skrattade tillsammans. Så sött skratt Rebecca har tänkte jag, det är ett sådant skratt som man smälter för. 


- Grym du är på fotboll Isaac sa Rebecca med ett leende på läpparna. 
- Tack.  

Nu var det bara några timmar kvar i skolan och Aaron frågade mig om vi kunde ha följe hem efter skolan. Visst sa jag till han. På sista lektionen fick vi håltimme så jag och Aaron hade följe hem. När vi kollade bak såg vi att Rebecca gick efter oss men vi fortsatte gå. Efter 5 minuter va jag hemma och Aaron bodde två hus ifrån mig, det visste jag inte. När jag gick in på min gård såg jag Tova som gick in 3 hus bort från mig. Jag blev förvånad för jag visste inte att vi alla bodde så nära varandra. När jag gick innanför dörren sprang Erica fram till mig och kramade mig. Jag tog av mig skorna och gick in i vardagsrummet där mina föräldrar satt. Då sa min mamma: 


- Gick det bra i skolan? 
- Ja, jag har fått några vänner, en kille som heter Aaron. Vi bor nära varandra också sa jag.
-Det var ju bra! Sa min pappa. 
Båda verkar glada och jag med. 


- Jag skulle igentligen sluta vid 3 men vi fick håltimme på sista lektionen för den läraren vi skulle ha va sjuk.

Rebecca: 
När jag kom innanför dörren så lukta det sååå gott! Jag kasta av mig skorna och gick in i köket. Mamma hade gjort pannkakor. Jag satte mig ner och tog en pannkaka med sylt och socker på medan jag berätta att det hade börjat en ny kille i klassen som heter Aaron


- Han var snäll så han är väl okej. Sa jag
- Har du haft kul i skolan idag då? sa mamma och såg glad ut.
- Sådär. 
- Men Rebecca, slutar du inte 3 idag?
- Jo, men jag fick håltimme på sista lektionen.
- Okej.


Jag åt upp pannkakan och tog en till, sen gick jag upp på mitt rum, stängde dörren, slängde min gamla ryggsäck på min säng klätt med ett svart och grått påslakan, jag tänkte på Isaac, han gör säkert mycket roligare saker än vad jag gör.

 

[ Kapitel 3! Ett längre kapitel. Ehm kommentera och gilla osv. Imorgon kommer några kapitel också kanske men vi får se. Hoppas ni gillar denna berättelsen så länge. ]

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gabbi - 2 december 2014 23:41


  Jag satt som förstenad och kunde inte röra en enda muskel efter Chase hade berättat allt. Killen vid kassans namn var Chase. Av vad han sa var jag tydligen tillsammans med en annan kille, hans bror, som då heter Carlton och eftersom att jag vald...

Av Gabbi - 29 november 2014 23:59


  När vi kom till huset släppte han av mig och lastade av sakerna och parkerade sedan i garaget. Jag låste upp huset och gick in med alla varor. Jag lastade av allt i köket på köksbänkarna och började plocka upp maten. När jag stod och höll på med...

Av Gabbi - 26 november 2014 22:45


  - 16h senare -   - Hahaha, men jag är seriös! Vi kan kalla dig Jane Doe, för att.. - ..Det är benämningen på en okänd person, jag vet.   Vi hade diskuterat i ungefär 1 ½ timme om vad vi kunde kalla mig. Så jag hade legat på hans ben he...

Av Gabbi - 24 november 2014 20:15

Jag vaknar upp på hård och kall asfalt täckt utav snö. Hur länge har jag legat här, var är jag och vad heter jag?!  Jag reser mig upp och ramlar nästan ner med huvudet mot marken. En lapp ramlar ut ur ena fickan  och jag böjer mig ner för att ta up...

Av Gabbi - 26 juni 2014 15:50

Hejhej, jag tänker att sluta skriva kapitel på cliché love story för att jag känner mig inte inspererad att fortsätta med den berättelsen. Jag kommer istället att börja en ny, som är lite mer spännande. Jag har en idé vad den ska handla om så vi får ...

Ovido - Quiz & Flashcards