randxmstories

Direktlänk till inlägg 19 juni 2014

[ Kapitel 2: Cliché Love Story ]

Av Gabbi - 19 juni 2014 11:25

Isaac: 
Jag träffade läraren Erin som jag skulle ha som mentor när jag gick in till skolan. Hon var rätt kort och var kansk e inte mer är 35 år gammal. Hon hade på sig en rutig olivfärgad pennkjol och en vit blus. Hennes hår var mörkbrunt och hon hade satt upp det i en hästsvans och hon hade på sig ett par glasögon med guldfärgade ramar. Vi gick in i klassrummet tillsammans, det pirrade i magen. Att stå framför en klass som man aldrig har sett eller träffat tidigare är inte min grej, men jag var tvungen eftersom Erin sa:

 

- Hej allihopa, vi har fått en ny kille i klassen. Du kan berätta lite om dig själv. 

Jag harklade mig lite och sa:
- Ja.., jag heter Isaac och jag ska börja på denna skolan. Jag har precis flyttat ner här till Skåne.

 

Alla tittade på mig. Jag stog där framme och visste inte vad jag mer skulle säga.

 

Erin: 
- Uhmm, du kan sitta där bak sa hon och pekade på en ledig stol där det satt en tjej.

 

Isaac:
Jag gick och satte mig brevid en tjej med blont långt hår, och skimrande gröna ögon. Det var som om hennes ögon var förtrollade och jag kunde bara inte sluta titta.

 

Rebecca:
Jag tittade på honom när han kom närmare mig, men varför skulle han just sitta brevid mig? Det var bara så pinsamt. Han tittade hela tiden på mina ögon och det kändes lite obekvämt men mamma har sagt att mina ögon är förtrollande när de möter solljuset.

 

Erin: 
- Ja nu ska ni läsa en egen bok tyst. Jag vill inte höra något prat alls.
Erin satte sig ner på stolen och tog upp lite papper som hon började med att skriva på och fixa med.
 
Rebecca:
Eftersom Isaac var ny och inte visste att vi skulle läsa idag frågade jag honom:

- Har du någon bok att läsa?

Det var en så dum fråga! Det är väl klart att han inte har en bok, det ser jag väl. Ååååh. 

- Som du ser, nej.  svarade Isaac tyst men han gav ifrån sig ett litet leende.
- Vill du låna min bok sålänge? Jag brukar ta med mig två stycken för jag vet aldrig om jag kommer läsa ut den..
- Tack, det är ju bra att du har en reserv.  Vad heter du föresten? Sa Isaac. 
- Rebecca.
 
Efter svensklektionen var det rast. 
Jag gick ut och lämnade mina böcker i skåpet, sen satte jag mig på stolarna utanför klassrummet. Min bästavän Lea gick fram till mig och sa:
- Han Isaac är ju snygg! 
- Du behöver ju inte skrika så att hela skolan hör, haha. Men han är väl okej.
- Okej?! Är du från vettet Becks? Han är ju den snyggaste på skolan. Om man bortser från min pojkvän då.
- Visst, visst. Han e snygg, nöjd?

När Isaac gick ut ur klassrummet stod Lea och tittade på honom snabbt. Men innan hon sa eller gjorde något dumt kom hennes pojkvän Ryan och räddade Isaac.
 
[ Kapitel 2 woooo! Det är inte så långt detta heller, men som tur är att jag skrev 2 kapitel igår. Detta och sedan kapitel 3. Som ni ser blir kapitlena längre och ja.. Men hoppas ni gillar detta kapitlet och glöm inte att kommentera och liknande! ]

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gabbi - 2 december 2014 23:41


  Jag satt som förstenad och kunde inte röra en enda muskel efter Chase hade berättat allt. Killen vid kassans namn var Chase. Av vad han sa var jag tydligen tillsammans med en annan kille, hans bror, som då heter Carlton och eftersom att jag vald...

Av Gabbi - 29 november 2014 23:59


  När vi kom till huset släppte han av mig och lastade av sakerna och parkerade sedan i garaget. Jag låste upp huset och gick in med alla varor. Jag lastade av allt i köket på köksbänkarna och började plocka upp maten. När jag stod och höll på med...

Av Gabbi - 26 november 2014 22:45


  - 16h senare -   - Hahaha, men jag är seriös! Vi kan kalla dig Jane Doe, för att.. - ..Det är benämningen på en okänd person, jag vet.   Vi hade diskuterat i ungefär 1 ½ timme om vad vi kunde kalla mig. Så jag hade legat på hans ben he...

Av Gabbi - 24 november 2014 20:15

Jag vaknar upp på hård och kall asfalt täckt utav snö. Hur länge har jag legat här, var är jag och vad heter jag?!  Jag reser mig upp och ramlar nästan ner med huvudet mot marken. En lapp ramlar ut ur ena fickan  och jag böjer mig ner för att ta up...

Av Gabbi - 26 juni 2014 15:50

Hejhej, jag tänker att sluta skriva kapitel på cliché love story för att jag känner mig inte inspererad att fortsätta med den berättelsen. Jag kommer istället att börja en ny, som är lite mer spännande. Jag har en idé vad den ska handla om så vi får ...

Ovido - Quiz & Flashcards